Вивчаємо математику



Літні канікули з користю!
28.05.2018

 Математика, 3 клас

 Задачі
1. На одній гілці сиділо 8 синичок, а другій – на 4 синички більше. Скільки синичок сиділо на двох гілках
2. На уроці трудового навчання Оленка вирізала 12 квадратів, а Тетянка – на 4 квадрати менше. Скільки квадратів вирізали дівчатка ?
3. У трьох коробках 60 олівців. У першій коробці 10 олівців, а в другій – 20. Скільки олівців у третій коробці?
4. У трьох бідонах 40л молока. У першому бідоні 10л, а в другому – 20л. Скільки літрів молока в третьому бідоні?
5. У парку росло 26 беріз, дубів – на 43 більше, ніж беріз, а сосен – на 15 менше, ніж дубів. Скільки сосен росло в парку?
6. З першого вулика взяли 23 кг меду. Із другого – на 6 кг більше, ніж з першого, а з третього – на 12 кг менше, ніж з другого. Скільки кілограмів меду взяли з третього вулика?
7. У першому будинку 26 квартир, у другому – 28, а в третьому – на 4 квартири більше, ніж у першому і другому разом. Скільки квартир у третьому будинку?
8. Сергій виростив 16 кроликів, Микола – 14 кроликів, а Роман – на 6 кроликів менше, ніж Сергій і Микола разом. Скільки кроликів виростив Роман?
9. У 9 гаражах стояло по 2 легкових автомобіля, а вантажних автомобілів у цих гаражах було на 8 більше, ніж усіх легкових. Скільки вантажних автомобілів було у гаражах?
10. Біля школи 8 дівчаток посадили по 2 дерева, а хлопчики посадили на 5 дерев більше, ніж усі дівчатка. Скільки дерев посадили хлопчики?
11. Мама купила 3 пакети цукру по 2 грн. кожний і у неї ще залишилося 27 грн. Скільки грошей було у мами?
12. Мама дала двом дітям по 3 пиріжка . У тарілці залишилося ще 26 пиріжків. Скільки пиріжків було спочатку?
13. Три однакові шапочки коштують 23 грн. Скільки коштує одна шапочка?
14. Бабуся купила 2 головки капусти по 3 кг кожна. Скільки кілограмів капусти купила бабуся?
15. На клумбі росло 27 тюльпанів, а ромашок у 3 рази менше. Скільки всього квітів росло на клумбі?      
16. На полиці стояло 36 книжок, а на другій у 4 рази менше. Скільки всього книжок стояло на двох полицях?
18. Бабуся спекла 29 пиріжків. З м’ясом було 12 пиріжків, а решта – з яблуками. На скільки менше пиріжків з м’ясом, ніж з яблуками?
19. У потязі 36 вагонів: 10 купейних, решта – плацкартні. На скільки більше у потязі плацкартних вагонів, ніж купейних?
20. Юрко прочитав 22сторінки книжки, Світлана – на 13 сторінок більше, ніж Юрко,
а Тетяна – на 14 сторінок менше, ніж Юрко. Скільки сторінок прочитала Тетяна?
21. Двоє хлопчиків поділили порівну 14 цукерок. Скільки цукерок дісталося кожному хлопчику?
22. Тато купив 4 сітки моркви по 2 кг в кожній і 5 кг капусти. Скільки кілограмів овочів купив тато?
23. Накреслити відрізок 12 см і поділити його на три рівні частини.
24. Накреслити один відрізок 6см, а інший – на 5см довший.
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 5
(комбінована)
Письмове додавання і віднімання чисел в межах 1000

1. Задача (3 б)
У 6 менших пакетів розсипали 12 кг круп. В один більший пакет вміщується на 1 кг більше, ніж у менший. Скільки потрібно більших пакетів, щоб розсипати 12 кг крупи?

2. Обчисліть приклади (3 б)
    327Х 8          872Х9          635Х7
    

3. Обчисліть вирази (1 б)
    5 м – 23 см =

4. Розв’яжіть рівняння (1 б)
    х + 540 = 870

5. Геометричне завдання (2 б)
    Накресліть відрізок, довжина якого становить п’яту частину від 2 дм.
   
6. Задача* (2 б)
    У саду зібрали 452 кг яблук, це на 130 кг більше, ніж груш. Скільки кілограмів груш і яблук разом зібрали в саду?

МАТЕМАТИКА
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 6
(тестова)
Множення і ділення в межах 1000

За кожне правильно виконане завдання 1 – 3 учень отримує 1 бал.
1. Добуток чисел 15 і 3 становить
    А 5
    Б 35
    В 45

2. Укажи правильний розв’язок виразу 3 м : 6.
     А 5 см
     Б 5 м
     В 50 см

3. У якій рівності неправильна відповідь?
     А 4 ž 9 = 36
     Б 13 ž 4 = 52
     В 32 ž 3 = 63

За кожне правильно виконане завдання 4 – 6 учень отримує 2 бали.
4. Встанови відповідність між виразом і його значенням.
     16 ž 5 =         75
     14 ž 5 =         80
     15 ž 5 =         70

5. Встанови порядок виконання дій і обчисли вираз.
    360 : 4 ž 5 =

6. Розв’язати задачу.
    Донці 5 років, а батькові – 30. У скільки разів батько старший від доньки?

7. Розв’язати задачу.
    24 кг яблук і 18 кг груш розклали в кошики по 6 кг в кожний. Скільки кошиків із фруктами вийшло?

МАТЕМАТИКА
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 7
(комбінована)
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 1000

1. Розв’язати задачу. (3 б)
Іра за 4 дні прочитала 36 сторінок книжки, а Оленка – за 7 днів 56 сторінок. Хто з дівчаток за день читав більше сторінок і на скільки?

2. Розв’язати приклади. (3 б)
60 : 12 =
84 : 3 =
480 : 6 =

3. Виконати дії з іменованими числами. (1 б)
1 кг : 2 =

4. Розв’яжіть рівняння. (1 б)
900 : х = 3

5. Геометричне завдання. (2 б)
Накресли три відрізки: перший 8 см, другий – у 4 рази коротший, ніж перший, а третій – на 3 см довший за другий.

6. Творче завдання* (2 б)
Дібрати по 4 значення букв с і k, при яких с : k = 5.

МАТЕМАТИКА
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 8
ПЕРЕВІРКА НАВИЧКИ УСНИХ ОБЧИСЛЕНЬ

21 : 3 =                           36 : 9 =
3 *ž 7 =                             8 *ž (54 – 45) =
9 *ž 4 =                             56 – 6 *ž 3 =
42 : 6 =                           3 + 7 *ž 4 =
Математичний диктант 

1. Знайти: - добуток чисел 2 і 9; 
- суму чисел 2 і 6; 
- різницю чисел 18 і 2; 
- частку чисел 14 і 2.

2. Скласти вирази і знайти їх значення
Добуток чисел 2 і 4 збільшити на 19 
Частку чисел 16 і 2 збільшити на 45 
20 зменшити на добуток чисел 2 і 8 
11 збільшити на частку чисел 18 і 2

Добуток чисел 2 і 7 зменшити на 8. 
Частку чисел 24 і 3 збільшити на 18. 
Суму чисел 10 і 5 поділити на 3. 
Різницю чисел 20 і 4 поділити на 2.

3. Записати вирази і обчислити їх значення:
Частку чисел 8 і 2 збільшити на 9. 
Добуток чисел 3 і 8 зменшити на 7. 
Число 60 зменшити на добуток чисел 5 і 7. 
Суму чисел 20 і 8 зменшити в 4 рази.

Частку чисел 18 і 2 збільшити на 7. 
Добуток чисел 3 і 7 зменшити на 5. 
Число 70 зменшити на добуток чисел 5 і 9. 
Суму чисел 20 і 4 зменшити в 4 рази. 

Приклади
1. Виконати ділення письмово:




                
23.02.2015-1-1ма4
2.  1) Виконай множення письмово.

217 • 5            328 • 2            431 • 2

2) Обчисли письмово.

512 : 8            125 : 5            364 : 4

  
 3) Розв'яжи задачу.

Школярі зібрали 246 кг липового цвіту, а звіробою — удвічі менше. До аптеки вони віддали 1/3 всіх лікарських трав, а решту — до лікарні. Скільки кілограмів трав учні віддали до аптеки?

4) Розв'яжи рівняння.

х • 4 = 896                         7 • х = 245

5) Задача.

Коли з бази до магазину відправили 900 кг огірків, то там залишилось утричі більше, ніж відправили. Скільки кілограмів огірків було на базі до відправлення до магазину?
  
6. 70 – 3                 80 – 34 
72 + 8                     23 + 37 
34 – 9                     57 + 18 
26 + 8                     43 – 17
 
80 – 4                     60 – 35 
64 + 6                     24 + 26 
24 – 9                     47 + 27 35 + 9                     56 – 29

7.



8.
 9.
 10.(12 + 12) : 4                     50 – 15 + 9 
37 + 25 : 5                          67 – 8 – 30 
32 : 4 : 2                            20 – 12 : 2 
2 . 2 . 9                              5 . 7 + 3 . 6
 
(16 + 16) : 4                       60 – 15 + 8 
38 + 35 : 5                         77 – 9 – 40 
36 : 4 : 3                            22 – 14 : 2 
2 . 2 . 6                              5 . 3 + 4 . 7

11. 43 + 55             70 – 7 
39 – 20                 15 + 9
27 + 42                 50 – 6 
64 – 30                 19 + 6

12.
 4м 5дм = … дм              6м 3дм = … дм 
7дм 3см = … см              6дм 2см = … см 
42дм = … м … дм           35дм = … м … дм

114дм 5 см – 3 дм
 7 дм 8 см – 3 см
 1дм 2 см + 7 см
 3 дм 5 см – 1 дм

 12. 5 дм 4 см – 2 дм
8м 6дм + 2 дм
9 дм     4 см= **см
6 дм 8 см =* *см
6 дм 5 см – 2 дм
7м 3дм + 2 дм
3 дм 5 см=**см
8 дм 6 см =*см
38см = *дм *см
42дм =*дм*см 
Попрацюйте над вивченим матеріалом!
04.04.2018
Задачі
1. На одній гілці сиділо 8 синичок, а другій – на 4 синички більше. Скільки синичок сиділо на двох гілках
2. На уроці трудового навчання Оленка вирізала 12 квадратів, а Тетянка – на 4 квадрати менше. Скільки квадратів вирізали дівчатка ?
3. У трьох коробках 60 олівців. У першій коробці 10 олівців, а в другій – 20. Скільки олівців у третій коробці?
4. У трьох бідонах 40л молока. У першому бідоні 10л, а в другому – 20л. Скільки літрів молока в третьому бідоні?
5. У парку росло 26 беріз, дубів – на 43 більше, ніж беріз, а сосен – на 15 менше, ніж дубів. Скільки сосен росло в парку?
6. З першого вулика взяли 23 кг меду. Із другого – на 6 кг більше, ніж з першого, а з третього – на 12 кг менше, ніж з другого. Скільки кілограмів меду взяли з третього вулика?
7. У першому будинку 26 квартир, у другому – 28, а в третьому – на 4 квартири більше, ніж у першому і другому разом. Скільки квартир у третьому будинку?
8. Сергій виростив 16 кроликів, Микола – 14 кроликів, а Роман – на 6 кроликів менше, ніж Сергій і Микола разом. Скільки кроликів виростив Роман?
9. У 9 гаражах стояло по 2 легкових автомобіля, а вантажних автомобілів у цих гаражах було на 8 більше, ніж усіх легкових. Скільки вантажних автомобілів було у гаражах?
10. Біля школи 8 дівчаток посадили по 2 дерева, а хлопчики посадили на 5 дерев більше, ніж усі дівчатка. Скільки дерев посадили хлопчики?
11. Мама купила 3 пакети цукру по 2 грн. кожний і у неї ще залишилося 27 грн. Скільки грошей було у мами?
12. Мама дала двом дітям по 3 пиріжка . У тарілці залишилося ще 26 пиріжків. Скільки пиріжків було спочатку?
13. Три однакові шапочки коштують 23 грн. Скільки коштує одна шапочка?
14. Бабуся купила 2 головки капусти по 3 кг кожна. Скільки кілограмів капусти купила бабуся?
15. На клумбі росло 27 тюльпанів, а ромашок у 3 рази менше. Скільки всього квітів росло на клумбі?      
16. На полиці стояло 36 книжок, а на другій у 4 рази менше. Скільки всього книжок стояло на двох полицях?
18. Бабуся спекла 29 пиріжків. З м’ясом було 12 пиріжків, а решта – з яблуками. На скільки менше пиріжків з м’ясом, ніж з яблуками?
19. У потязі 36 вагонів: 10 купейних, решта – плацкартні. На скільки більше у потязі плацкартних вагонів, ніж купейних?
20. Юрко прочитав 22сторінки книжки, Світлана – на 13 сторінок більше, ніж Юрко,
а Тетяна – на 14 сторінок менше, ніж Юрко. Скільки сторінок прочитала Тетяна?
21. Двоє хлопчиків поділили порівну 14 цукерок. Скільки цукерок дісталося кожному хлопчику?
22. Тато купив 4 сітки моркви по 2 кг в кожній і 5 кг капусти. Скільки кілограмів овочів купив тато?
23. Накреслити відрізок 12 см і поділити його на три рівні частини.
24. Накреслити один відрізок 6см, а інший – на 5см довший.
04.04.2018


МАТЕМАТИКА
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 5
(комбінована)
Письмове додавання і віднімання чисел в межах 1000

1. Задача (3 б)
У 6 менших пакетів розсипали 12 кг круп. В один більший пакет вміщується на 1 кг більше, ніж у менший. Скільки потрібно більших пакетів, щоб розсипати 12 кг крупи?



3. Обчисліть вирази (1 б)
    5 м – 23 см =

4. Розв’яжіть рівняння (1 б)
    х + 540 = 870

5. Геометричне завдання (2 б)
    Накресліть відрізок, довжина якого становить п’яту частину від 2 дм.
   
6. Задача* (2 б)
    У саду зібрали 452 кг яблук, це на 130 кг більше, ніж груш. Скільки кілограмів груш і яблук разом зібрали в саду?

МАТЕМАТИКА
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 6
(тестова)
Множення і ділення в межах 1000

За кожне правильно виконане завдання 1 – 3 учень отримує 1 бал.
1. Добуток чисел 15 і 3 становить
    А 5
    Б 35
    В 45

2. Укажи правильний розв’язок виразу 3 м : 6.
     А 5 см
     Б 5 м
     В 50 см

3. У якій рівності неправильна відповідь?
     А 4 хž 9 = 36
     Б 13 хž 4 = 52
     В 32 ž х3 = 63

За кожне правильно виконане завдання 4 – 6 учень отримує 2 бали.
4. Встанови відповідність між виразом і його значенням.
     16 х5 =         75
     14х 5 =         80
     15 žх 5 =         70

5. Встанови порядок виконання дій і обчисли вираз.
    360 : 4х ž 5 =

6. Розв’язати задачу.
    Донці 5 років, а батькові – 30. У скільки разів батько старший від доньки?

7. Розв’язати задачу.
    24 кг яблук і 18 кг груш розклали в кошики по 6 кг в кожний. Скільки кошиків із фруктами вийшло?

МАТЕМАТИКА
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 7
(комбінована)
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 1000

1. Розв’язати задачу. (3 б)
Іра за 4 дні прочитала 36 сторінок книжки, а Оленка – за 7 днів 56 сторінок. Хто з дівчаток за день читав більше сторінок і на скільки?

2. Розв’язати приклади. (3 б)
60 : 12 =
84 : 3 =
480 : 6 =

3. Виконати дії з іменованими числами. (1 б)
1 кг : 2 =

4. Розв’яжіть рівняння. (1 б)
900 : х = 3

5. Геометричне завдання. (2 б)
Накресли три відрізки: перший 8 см, другий – у 4 рази коротший, ніж перший, а третій – на 3 см довший за другий.

6. Творче завдання* (2 б)
Дібрати по 4 значення букв с і k, при яких с : k = 5.

МАТЕМАТИКА
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 8
ПЕРЕВІРКА НАВИЧКИ УСНИХ ОБЧИСЛЕНЬ

21 : 3 =                           36 : 9 =
3 *ž 7 =                             8 *ž (54 – 45) =
9 *ž 4 =                             56 – 6 *ž 3 =
42 : 6 =                           3 + 7 *ž 4 =
8 ž* 7 = 
Попрацюйте з іменованими числами!

 4м 5дм = … дм              6м 3дм = … дм 
7дм 3см = … см              6дм 2см = … см 
42дм = … м … дм           35дм = … м … дм
 
 4дм 5 см – 3 дм
 7 дм 8 см – 3 см
 1дм 2 см + 7 см
 3 дм 5 см – 1 дм 
  5 дм 4 см – 2 дм
8м 6дм + 2 дм
9 дм     4 см= **см
6 дм 8 см =* *см
6 дм 5 см – 2 дм
7м 3дм + 2 дм
3 дм 5 см=**см
8 дм 6 см =*см
38см = *дм *см
42дм =*дм*см 


1.Розв'яжіть задачу.

  Петрик знайшов 18 грибів, а Оленка — у 3 рази менше. Скільки всього грибів знайшли діти?

2.Обчисліть приклади.

49+ (27+1)               54:6-72:9
84-68-2                    5 . 7 + 8 . 6
6 . 9-50                    1 м - 28 см
18: 2 + 7                   26кг + 35кг

3.Розв'яжіть рівняння.
96 – х = 72                     64 :  х = 8

4.Порівняйте.

72 год      3 доби             16 міс.     1 рік             41 см + 18 см      70 см

5.Знайдіть периметр квадрата зі стороною 6 см. 

                                    Додаткове завдання
У двох кошиках лежало 84 тенісних м'ячі. Коли у перший кошик поклали 6 м'ячів, то в ньому стало 45 м'ячів. Скільки тенісних м'ячів було у другому кошику? 

Попрацюйте над завданнями!
1.Розв'яжіть задачу.
Лялька коштує 45 грн, а конструктор — у 5 разів дешевший. Скільки ко­штують лялька і конструктор разом?

2.Обчисліть приклади.
27+ (46 + 3)               81:9-54:6
72-38-4                      7. 6 + 9. 3
8 . 9-70                      1 ц - 67 кг
18 : 3 + 8                              46 дм + 35 дм

3.Розв'яжіть рівняння.
х . 7 = 28                                         х - 47 = 32

4.Порівняйте.
1 тиждень     4 доби    2 роки      24 місяці     61 см + 17 см      90 см

5.Знайдіть периметр прямокутника зі сторонами 4 см і 3 см.

Обчислюємо вирази з дужками! 














К – 1
1.У Каті 27 олівців, а у Федора 9 олівців. У скільки разів більше олівців у Каті , ніж у Феді?
2.На столі 24 яблука, а груш в 3 рази менше.  На скільки більше яблук, ніж груш?
3.Перший відрізок 3 см, а другий у 4 рази більше. Яка довжина  другого відрізка?
4. До буфету привезли в ящиках 36 кг груш, по 9 кг в кожному ящику. Скільки ящиків груш привезли?
5. У шести мішках 54 кг борошна. Скільки кілограмів  борошна в одному мішку?
К – 2
1.Листоноша приніс 63 журнали, а газет у 7 разів менше. Скільки газет і журналів приніс листоноша?
2.У вазі лежало 8 яблук, а слив – у 3 рази більше. Скільки всього фруктів?
3.В одному ящику 48 кг груш, а в другому – в 6 разів менше. На скільки кілограмів груш більше в першому ящику, ніж у другому?
4. З 12 айстр склали 4 однакові букети. Скільки в одному букеті квітів?
5. В чотирьох банках засолили 16 кг помідорів. Скільки кг помідорів клали в одну банку?
К – 3
1.На дитяче пальто використовують 2 м тканини. Скільки таких пальто можна пошити з 12 м тканини?
2.В 6 банках  по 5 л соку і в 4 банках по 3 л соку. Скільки всього соку?
3.З лісу треба вивезти 27 стовбурів дерев. Трактор вивозить кожного разу по 9  стовбурів. Скільки разів трактору необхідно з’їздити до лісу за стовбурами?
4.У першому під’їзді живе 15 школярів, у другому – в 3 рази менше, ніж в першому, а в третьому –  в 4 рази більше, ніж  на другому. На скільки більше учнів  живе в третьому під’їзді, ніж у першому?
5. 24 ножі упакували в 6 коробок. Скільки ножів поклали в одну коробку?
К – 4
1.У кінотеатрі в першому ряду сидить 10 глядачів, у другому – в 2 рази більше, ніж в першому, а в третьому – на 2 глядача більше, ніж у другому. Скільки глядачів у залі?
 2.Ширина прямокутника 3 см, а довжина у 3 рази більша. Обчисли периметр.
3. В шкільному саду 32 кущі чорної смородини, а червоної – в 4 рази менше. На скільки більше кущів  чорної смородини?
4.Зібрали 24 кг помідорів і розфасували у  3 пакети. Скільки кілограмів помідорів  поклали в один пакет?
5. 36 кг абрикосів розклали у 6 кошиків. Скільки кг абрикосів клали в один кошик?
К – 5
1.У Ганни 10 цукерок, у Каті – в 2 рази більше, ніж у Ганни , а у Зіни – в 4 рази
менше, ніж  у  Каті. На скільки  більше цукерок у  Ганни, ніж у Зіни?
2. Ширина прямокутника 7 см, а довжина на 2 см більша. Чому дорівнює периметр прямокутника?
3. У Сергія 10 машинок, у Петра – в 3 рази більше, ніж у Сергія, а у Гени в 5 разів менше, ніж у Петра. На скільки менше машинок у Гени, ніж у Петра?
4. У змаганнях приймали участь 6 дитячих команд по 8 чоловік в кожній та 7 жіночих команд по 6 чоловік. На скільки більше дітей , ніж жінок приймало участь у змаганнях?
5. 16 кг варення розклали у 8 банок порівну. Скільки кілограмів варення клали в одну банку?.
К – 6
1. На двох грядках росте 16 однакових качанів капусти. Скільки  качанів росте на одній грядці?
2. Першого дня до бібліотеки  привезли 36 книг, другого – на 6 книг менше, ніж першого, а третього – в 5 разів менше, ніж другого. Скільки книг привезли третього дня?
3. У 7 великих пакетах лежить по 8 огірків, а в 4 маленьких пакетах -  по 4 огірки.  На скільки більше огірків у великих пакетах, ніж у маленьких?
К – 7 
1.У шкільному хорі  9 хлопчиків, а дівчаток – у 3 рази більше. На скільки дівчаток у хорі більше, ніж хлопчиків?
2.На спортивному майданчику 5 дівчаток, а хлопчиків – у 4 рази більше. На скільки дівчаток менше?
3. У наборі 18 маленьких кубиків, а великих – на 9 кубиків менше. У скільки разів  великих кубиків менше, ніж маленьких?
4.Фрекен Бок спекла 8 солодких плюшок, а ватрушок – на 4 менше. У скільки разів солодких плюшок більше, ніж ватрушок?
К – 8
1.У ставку плавало 8 качок і двоє лебедів. У скільки разів більше качок, ніж лебедів, плавало на озері?
2.Пилипу 6 років, а Мар’яні — 12. На скільки років менше Пилипу, ніж Мар’яні? У скільки разів Пилип молодший від Мар’яни?
3. Першого дня доярка надоїла 20 л молока, другого з у 2 рази менше, ніж першого, а третього – на 2 л менше, ніж другого. Скільки літрів молока надоїли третього дня?
4. Пилипу 6 років, а Мар’яні — 12. На скільки років менше Пилипу, ніж Мар’яні? У скільки разів Пилип молодший від Мар’яни?

  1. Три перших, уроки були: математика, українська мова та читання. Математика — не перший, читання — не перший і не третій. Який був розклад уроків?
  2. В одному будинку на 1 під'їзд більше, ніж у другому. В цих двох будинках 9 під'їздів. Скільки під'їздів у кожному будинку?
  3. В одне відро налили 8 л води, а в друге — 6л. Як зробити, щоб води у відрах стало порівну?
  4. На столі у вазі лежало 3 зефіри, 5 цукерок та 8 слив. Скільки фруктів лежало у вазі?
  5. Намалюй у ряд 6 трикутників і квадрат так, щоб ліворуч від квадрата було на 2 трикутники менше, ніж праворуч.
  6. Посадили 7 ялинок, а між ними поставили по одній лавці. Скільки було лавок?
  7. В Оленки, Тетянки та Яни є домашні улюбленці. В однієї з дівчаток живе кішка, в другої — собака, у третьої — папуга. Хто має яку тварину, якщо в Оленки не папуга і не кішка, а в Тетянки не кішка?
  8. В одному будинку на 3 поверхи більше, ніж у другому. Всього в цих будинках 5 поверхів. Скільки поверхів у кожному будинку?
  9. Біля школи посадили 3 берези, 2 липи та 4 кущі троянд. Скільки всього дерев посадили?
  10. В одній вазі 10 яблук, а в другій — 6 яблук. Скільки яблук треба перекласти із однієї вази в другу, щоб яблук стало порівну?
  11. Намалюй у ряд 6 трикутників і квадрат так, щоб ліворуч від квадрата було на 2 трикутники менше, ніж праворуч.
  12. ( Резерв ) Олегові подарували журнал «Пізнайко» з 4 по 7 номер. Скільки журналів подарували Олегу?
  13. Згрупуй числа 2, 3, 4, 5, 6, 7 у три пари так, щоб суми чисел кожної пари були однакові.
  14. Жук відбіг від нірки на 10 м, а потім пробіг у протилежному напрямку 20 м. На якій відстані від нірки опинився жук?
  15. Юля має два цілих яблука, дві половинки та чотири четвертинки. Скільки яблук у Юлі?
  16. У жука 3 пари ніг, а в павука 4 пари ніг. На скільки ніг більше у павука, ніж у жука?
  17. Намалюй стільки трикутників, щоб їх було менше, ніж вершин у шестикутника, але більше, ніж сторін у квадрата.
  18. 2 яблука важать, як 3 персики, а персик важить, як 2 абрикоси.
    На одній шальці терезів — 2 яблука. Скільки абрикосів треба покласти на другу шальку, щоб терези зрівноважилися?
  19. Запиши всі можливі трицифрові числа, використовуючи тільки цифри 0, 3 і 7. Повторювати цифри можна.
  20. Використовуючи чотири рази цифру 5, знаки дій і дужки, запиши число 20.
  21. Уздовж бігової доріжки рівномірно поставлені стовпчики. Від першого до четвертого стовпчика бігун пробіг за 12 секунд. Через скільки часу після цього він буде біля сьомого стовпчика? (Швидкість однакова).
  22. Від дуба до сосни 62 м. Їжак рухався від дуба до сосни, а назустріч йому біг заєць. Хто з них був далі від дуба і на скільки метрів, коли їжак пройшов 18 м, а заєць — 43 м?
  23. Двоє рибалок вирішили зварити юшку. Перший рибалка спіймав 5 рибин, а другий — 4. Коли юшка була готова, до них підійшов грибник. За свою порцію юшки він дав 18 грибів. Як повинні рибалки поділити ці гриби між собою?
  24. З чотирьох однакових квадратів склади один великий. Знайди його периметр, якщо периметр малого квадрата 8 см.
  25. Є посудини місткістю 5 л і 3 л. Як ними набрати з річки 4 л
    води?
  26. Запиши всі можливі трицифрові числа, використовуючи тільки цифри 0, 2, 5 і 9. У кожному числі цифри мають бути різні.
  27. Між деякими цифрами 1 2 3 4 5 постав знаки дій і дужки так, щоб можна було отримати число 40.
  28. Три лелеки стали в ряд. Відстань між сусідніми лелеками — 8 м. Яка відстань між крайніми?
  29. На двох деревах сиділи граки. Коли з першого дерева 9 граків полетіли геть, а з другого перелетіло на перше дерево 5 граків, то після цього граків на кожному дереві стало по 8. Скільки граків було на кожному дереві спочатку?
  30. У двох братів 6 гривень. У старшого удвічі більше, ніж у молодшого. Скільки гривень у кожного?
  31. Квадрат, периметр якого 20 см, розрізали на два однакові прямокутники. На скільки сантиметрів периметр квадрата менший від суми периметрів утворених прямокутників?
  32. Геологи знайшли 7 камінців масою 1, 2, 3, 4, 5, 7 кг. Треба розкласти їх в 4 рюкзаки так, щоб маса всіх рюкзаків була однаковою.
  33. Скільки треба цифрових знаків, щоб пронумерувати зошит у 100 сторінок?
  34. Висота стовпа 6 м. Равлик за день піднімається уверх на 4 м, а за ніч опускається на 3 м. За скільки днів равлик доповзе до верхівки стовпа?
  35. Половина периметра прямокутника 40 см, а одна зі сторін —4 см. На скільки сантиметрів довжина прямокутника більша, ніж його ширина?
  36. Змішали 2 кг цукерок по 9 гривень за кілограм та 6 кг по 5 гривень. Скільки коштує 1 кг суміші?
  37. Три білочки збирали горіхи. Перша білочка знайшла 8 горіхів,друга — 5, а третя — лише 2. Ці горіхи білочки поділили між собою порівну. Скільки горіхів віддала перша білочка третій? Друга білочка — третій?
  38. Десятилітровий бідон повний. Як із нього за допомогою семи-літрового і трилітрового бідонів відлити 5 л води?
  39. Юним математикам!
    Перевірте свої знання, виконайте завдання для повторення!

Контрольна робота №1 
(Тема «Повторення матеріалу»)
1 варіант
1. Математичний диктант.
Записати число:
яке йде за числом 7;
яке передує числу 4;
яке складається з 1дес. 5од.;
сусідів числа 3.
2. Знайти значення виразів:
7 – 6                    10 – 5 + 3
4 + 5                    0 + 9 – 8
9 – 3                    18 – 8 + 6
3 + 2                    14 + 1 – 10
3. Розв’язати задачу:
Світлані 8 років, а Оксана – на 2 роки старша. Скільки років Оксані?
4. Накреслити відрізок завдовжки 6 см.
Додаткова задача:
У хатинці живуть коза і семеро козенят. Скільки тварин живе у хатинці?
2 варіант
1. Математичний диктант.
Записати число:
яке йде за числом 6;
яке передує числу 9;
яке складається з 1дес. 7од.;
сусідів числа 4.
2. Знайти значення виразів:
8 – 5                     10 – 6 + 5
2 + 5                     0 + 7 – 4
7 – 6                     19 – 9 + 5
4 + 3                     16 + 1 – 10
3. Розв’язати задачу:
Братові 7 років, а сестра – на 3 роки молодша. Скільки років сестрі?
4. Накреслити відрізок завдовжки 5 см.
Додаткова задача:
У ліфті їхало четверо людей. На третьому поверсі ліфт зупинився і двоє людей вийшло. Скільки людей залишилося у ліфті?
Контрольна робота №2 
(Тема «Таблиці додавання і віднімання чисел.
Задачі на дві дії. Дужки»)
1 варіант
1. Знайти значення виразів:
8 – 2 + 7                  13 – (5 + 4)
3 + 8 – 6                  8 + (15 – 7)
14 – 6 + 5                (7 + 6) – 8
9 + 4 – 7                  7 + (5 + 1)
2. Виконати завдання:
Знайти різницю 12 – а, якщо а = 8.
Знайти суму 7 + а, якщо а = 9.
3. Розв’язати задачу:
У ящику було 12 кг печива. До обіду продали 4 кг печива, а після обіду 5 кг. Скільки кілограмів печива залишилося?
Додаткове завдання:
Вставити пропущені числа, щоб відповіді були правильними:
4 + 2 + … = 10                  3 + … + 2 = 10
8 – 3 – … = 2                    10 – … – 7 = 1
… – 2 – 3 = 5                    6 + … + 3 = 9
2 варіант
1. Знайти значення виразів:
9 – 2 + 6 12 – (5 + 3)
3 + 8 – 5 7 + (15 – 8)
15 – 6 + 4 (7 + 6) – 9
9 + 5 – 7 8 + (4 + 1)
2. Виконати завдання:
Знайти різницю 11 – а, якщо а = 6.
Знайти суму 8 + а, якщо а = 7.
3. Розв’язати задачу:
На озері плавало 12 лебедів. Спочатку на берег вийшло 5 лебедів, а потім ще 4. Скільки лебедів залишилося плавати?
Додаткове завдання:
Вставити пропущені числа, щоб відповіді були правильними:
7 + 1 + … = 10                 5 + … + 1 = 10
9 – 1 – … = 3                   10 – … – 4 = 2
… – 4 – 3 = 2                   5 + … + 3 = 8
Контрольна робота №3 (Тема «Нумерація чисел від 21 до 100»)
1 варіант
1. Знайти значення виразів:
60 + 4                  80 – 1 – 9
77 – 1                  8 + 30 + 1
89 – 80                66 – 6 + 10
69 + 1                  90 – 60 – 20
75 – 5                  90 – (60 – 20)
2. Розв’язати задачу:
У трьох коробках 90 цукерок. У першій коробці 30 цукерок, у другій – 40. Скільки цукерок у третій коробці?
3. Накреслити відрізок завдовжки 1дм 1см.

Додаткове завдання:
Розмістити числа у порядку зростання:
7, 21, 12, 2, 70, 72, 27.
Підкреслити двоцифрові числа.
2 варіант
1. Знайти значення виразів:
50 + 3                    70 – 1 – 9
86 – 1                    4 + 40 + 1
98 – 90                   35 – 5 + 10
59 + 1                    80 – 50 – 20
64 – 4                    80 – (50 – 20)
2. Розв’язати задачу:
Три білочки знайшли 80 горіхів. Перша знайшла 40 горіхів, друга – 20. Скільки горіхів знайшла третя білочка?
3. Накреслити відрізок завдовжки 1дм 2см.

Додаткове завдання:
Розмістити числа у порядку спадання: 
9, 99, 29, 2, 89, 90, 8. 
Підкреслити двоцифрові числа.

Контрольна робота з математики №4 за І семестр
1 варіант
1. Математичний диктант.
Знайти:
- суму чисел 8 і 6;
- різницю чисел 30 і 10;
- 10 збільшити на 4;
- 12 зменшити на 1;
- записати сусідів числа 46.
2. Знайти значення виразів:
50 + 3               12 – 7 + 6
98 – 90              16 – ( 10 – 4 )
80 – 1                90 – 60 – 20
23 + 52              47 – 15 + 2
3. Розв’язати задачу:
Бабуся спекла 16 булочок. Сашко з’їв 6 булочок, а Тетянка – 3 булочки. Скільки булочок залишилось?

4. Накреслити два відрізки. Довжина першого – 6 см, а довжина другого – на 2 см менша.
2 варіант
1. Математичний диктант.
Знайти:
- суму чисел 8 і 6;
- різницю чисел 30 і 10;
- 10 збільшити на 4;
- 12 зменшити на 1;
- записати сусідів числа 46.
2. Знайти значення виразів:
60 + 4                   16 – 9 + 5
49 – 40                 14 – ( 10 – 6 )
50 – 1                   80 – 50 – 10
34 + 23                 58 – 14 + 2
3. Розв’язати задачу:
Мама купила 12 мандаринів. Дочка з’їла 3 мандарина, а син – 4 мандарина. Скільки мандаринів залишилось?

4. Накреслити два відрізки. Довжина першого – 4 см, а довжина другого – на 3 см більша.
Контрольна робота №5 (Тема «Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел
з переходом через десяток»)
1 варіант
1. Знайти значення виразів:
70 – 3                     80 – 34
72 + 8                     23 + 37
34 – 9                     57 + 18
26 + 8                     43 – 17
2. Розв’язати задачу:
З першого вулика взяли 23 кг меду, із другого – на 6 кг більше, ніж з першого, а з третього – на 12кг менше, ніж з другого. Скільки меду взяли з третього вулика?
3. Розв’язати задачу:
В першій бочці було 59 л води, а в другій – 35 л. На скільки літрів води більше у першій бочці, ніж у другій?
Додатково:
Виконати завдання:
Записати вирази і розв’язати їх:
Суму чисел 35 і 40 зменшити на 12.
Різницю чисел 64 і 14 збільшити на 9.
Число 37 збільшити на суму чисел 40 і 3.
Число 80 зменшити на різницю чисел 34 і 4.
2 варіант
1. Знайти значення виразів:
80 – 4                     60 – 35
64 + 6                     24 + 26
24 – 9                     47 + 27
35 + 9                     56 – 29
2. Розв’язати задачу:
Маса ягняти 7 кг, теляти – на 22 кг більша, ніж ягняти, а поросяти – на 10 кг менша, ніж теляти. Яка маса поросяти?
3. Розв’язати задачу:
Довжина зеленої смужки дорівнює 49 см, а червоної – 25 см. На скільки сантиметрів зелена смужка довша, ніж червона?
Додатково:
Виконати завдання:
Записати вирази і розв’язати їх:

Суму чисел 57 і 20 зменшити на 35.
Різницю чисел 47 і 17 збільшити на 6.
Число 26 збільшити на суму чисел 30 і 4.
Число 60 зменшити на різницю чисел 47 і 7.
Контрольна робота №6 
(Тема «Множення числа 2 і ділення на 2»)
1 варіант 
1. Математичний диктант
Знайти:
- добуток чисел 2 і 8;
- суму чисел 2 і 9;
- різницю чисел 14 і 2;
- частку чисел 18 і 2. 
2. Знайти значення виразів:
2 . 6 + 9                     45 – 17
2 . 9 – 13                   50 – 36
8 : 2 – 4                     90 – 19 + 22
6 : 2 +15                    90 – (19 + 22) 
3. Розв’язати задачу:
У 7 банок налили по 2 л води. Скільки всього літрів води налили в банки?
4. Розв’язати задачу:
Двоє хлопчиків поділили порівну 14 цукерок. Скільки цукерок дісталося кожному хлопчику?
5. Накреслити один відрізок 11см, а інший – на 5см коротший.
2 варіант

1. Математичний диктант
Знайти:
- добуток чисел 2 і 9;
- суму чисел 2 і 6;
- різницю чисел 18 і 2;
- частку чисел 14 і 2.

2. Знайти значення виразів:
2 . 7 + 8                          36 – 18
2 . 6 – 11                        70 – 29
10 : 2 – 5                        70 – 23 + 38
12 : 2 + 27                      70 – (23 + 38)

3. Розв’язати задачу:
Черговий поклав зошити на 5 парт, по 2 зошити на кожну парту. Скільки всього зошитів поклав черговий на парти?
4. Розв’язати задачу:
16 л соку розлили у дві каструлі порівну. Скільки літрів соку налили в кожну каструлю?
5. Накреслити один відрізок 6см, а інший – на 5см довший.
Додатково: Скласти вирази і знайти їх значення:
Добуток чисел 2 і 4 збільшити на 19
Частку чисел 16 і 2 збільшити на 45
20 зменшити на добуток чисел 2 і 8
11 збільшити на частку чисел 18 і 2
Контрольна робота №7 
(Тема «Множення числа 3 і ділення на 3»)
1 варіант
1. Записати вирази і обчислити їх значення:
Добуток чисел 2 і 8 зменшити на 9.
Частку чисел 27 і 3 збільшити на 15.
Суму чисел 20 і 4 поділити на 3.
Різницю чисел 20 і 8 поділити на 2.
2. Знайти значення виразів:
2 . 4 + 23                              (37 – 13) : 3
3 . (3 + 5)                              64 – (18 + 9)
16 : 2 + 37                             64 – 18 + 9

3. Розв’язати задачу:
Три однакові шапочки коштують 24 грн. Скільки гривень коштує одна шапочка?
4. Розв’язати задачу:
Мама купила 3 пакети борошна по 2 кг в кожному і 8 кг цукру. Скільки кілограмів продуктів купила мама?
5. Накреслити відрізок 12 см і поділити його на три рівні частини.
2 варіант
1. Записати вирази і обчислити їх значення:
Добуток чисел 2 і 7 зменшити на 8.
Частку чисел 24 і 3 збільшити на 18.
Суму чисел 10 і 5 поділити на 3.
Різницю чисел 20 і 4 поділити на 2.
2. Знайти значення виразів:
2 . 3 + 28                       (49 – 22) : 3
3 . (4 + 3)                       75 – (29 + 7)
14 : 2 + 38                      75 – 29 + 7

3. Розв’язати задачу:
Три однакові ручки коштують 18 грн. Скільки гривень коштує одна ручка?
4. Розв’язати задачу:
Тато купив 4 сітки моркви по 2 кг в кожній і 5 кг капусти. Скільки кілограмів овочів купив тато?
5. Накреслити відрізок 9 см і поділити його на три рівні частини.
Додатково: 
Знайти значення виразів:
12 : 3 + 6 + 4                      21 : 3 – 5 + 24
27 : 3 + 9 + 9                      18 : 3 + 4 – 10
24 : 3 – 6 + 30                     9 : 3 + 28 – 7
15 : 3 + 15 – 8                     27 : 3 + 18 – 10
Контрольна робота №8 
(Тема «Арифметичні дії множення і ділення»)
1 варіант
1. Знайти значення виразів:

(12 + 12) : 4                     50 – 15 + 9
37 + 25 : 5                       67 – 8 – 30
32 : 4 : 2                          20 – 12 : 2
2 . 2 . 9                            5 . 7 + 3 . 6
2. Розв’язати задачу:
Посадили 12 каштанів, а кленів – у 3 рази менше. Скільки всього посадили дерев?
3. Виконати завдання:
1) З прикладу на множення 5 . 4 = 20 скласти два приклади на ділення.
2) Знайти половину і чверть числа 16.
3) Накреслити один відрізок завдовжки 3см, а інший – у 4 рази довший.
2 варіант
1. Знайти значення виразів:

(16 + 16) : 4                         60 – 15 + 8
38 + 35 : 5                           77 – 9 – 40
36 : 4 : 3                              22 – 14 : 2
2 . 2 . 6                                5 . 3 + 4 . 7
2. Розв’язати задачу:
Посадили 5 кущів смородини, а порічок – у 4 рази більше. Скільки всього посадили кущів?
3. Виконати завдання:
1) З прикладу на множення 5 . 6 = 30 скласти два приклади на ділення.
2) Знайти третину і чверть числа 24.
3) Накреслити один відрізок завдовжки 12см, а інший – у 3 рази коротший.
Додатково:
4м 5дм = … дм                         6м 3дм = … дм
7дм 3см = … см                        6дм 2см = … см
42дм = … м … дм                     35дм = … м … дм
Підсумкова контрольна робота №9 з математики
1 варіант
1. Записати вирази і обчислити їх значення:
Частку чисел 8 і 2 збільшити на 9.
Добуток чисел 3 і 8 зменшити на 7.
Число 60 зменшити на добуток чисел 5 і 7.
Суму чисел 20 і 8 зменшити в 4 рази.
2. Знайти значення виразів:
43 + 55                 70 – 7
39 – 20                 15 + 9
 44          53           70 39          26           28
3. Розв’язати задачу:
Учні виїхали на екскурсію. У першому автобусі їхало 35 дітей, у другому – 27 дітей. А в третьому на 12 дітей менше, ніж у першому і другому автобусах разом. Скільки учнів їхало в третьому автобусі?
4. Накреслити квадрат зі стороною 3см.
2 варіант
1. Записати вирази і обчислити їх значення:
Частку чисел 18 і 2 збільшити на 7.
Добуток чисел 3 і 7 зменшити на 5.
Число 70 зменшити на добуток чисел 5 і 9.
Суму чисел 20 і 4 зменшити в 4 рази.
2. Знайти значення виразів:
27 + 42 50 – 6
64 – 30 19 + 6
55         44         80
28         17         36
3. Розв’язати задачу:
Діти збирали лісові горішки. Іванко зірвав 27 горіхів, Тетянка – 26 горішків. А Петрик зірвав на 13 горішків менше, ніж Іванко і Тетянка разом. Скільки горішків зірвав Петрик?
4. Накреслити квадрат зі стороною 4см.

Вивчаємо таблицю множення залюбки!












Вивчаємо таблицю множення















Вивчаємо таблицю множення залюбки!







А тепер відпочинемо, повторюємо рухи за ялинкою!








Любі дітки! Пропоную вам погратися в цікаві ігри та 
покращити свої знання з усного рахунку. Бажаю вам успіхів!













Дорогі мої першокласники, пригадайте види задач та попрацюйте з тестом!









Вітаю своїх любих розумників! Поспішайте виконати завдання наступного тесту. Дайте правильні відповіді! Бажаю вам успіхів у вивченні математики!


Мої вітання! Пропоную завдання з математики: обчислити ланцюжки та вставити пропущені цифри! Бажаю успіхів, мої любі дітки!