Блог вчителя початкових класів Шосткинської спеціалізованої школи І ступеня №13 Світлани Онищенко

ЯДС

3 клас

#STEM проєкт"Екологія"
#Екологічні проблеми планети
13.10.2021




























































2 клас



Робота з танграмом 
























Тема тижня: Професії



















Тема тижня: Транспорт

Про правила поведінки у транспорті
Робота в групах


















Робота з танграмом












В музеї транспорту

















Робота в парах




Створені піктограми
Про правила поведінки у громадському транспорті






Машини, які не шкодять навколишньому середовищу!













Види транспорта 











Робота в групах 





























Наші винаходи 





Тема тижня: Книжки
















Презентація власної книжечки












Тема тижня: Спорт









Робота в групах
Дізнаємося про Олексія Федину
 















































Тема тижня: Ми  - дослідники!
Ми - винахідники!

Як природа допомагає досліджувати!







Досліджуємо свій організм.


Органи чуття














Робота в групі













Як винайшли необхідні речі?

















Наші органайзери!




































Тема тижня: Ми - мандрівники!
Читання та обговорення тексту В. Сухомлинського "Соромно перед соловейком"








Робота з картою


























Позначення контурів рюкзака Дори через послідовне з"єднання цифр та визначення його вмісту, необхідного для мандрівки Україною













Відшукування необхідної інформації для поїздки  на квитках 


Дидактична гра "Мандруємо до Чорного моря" 

 





 Шахрай переплутав результати обчислень математичних виразів. Допомога Дорі виправити математичні помилки
Робота в парі












Правила поведінки в метро




Складаємо пазли
Дора мандрівниця
Робота в групах










































Дізнаємось про відомих мандрівників!
Робота в парах

 










Робота з картою
Позначення маршруту на карті 





















Тема тижня: Світ захоплень







Робота в парі
"Знайти захоплення"
















Робота в парах
Читання текстів про відомих людей, які досягли успіху завдяки своїм захопленням












Тема тижня: Зимові свята


 Як святкують зимові свята в інших країнах світу?
Новий рік - веселе і дивовижне свято, що відзначається по всьому світу. Але є деякі незвичайні традиції, характерні лише для певних країн
Новий рік всюди відзначають по-різному, проте це торжество завжди супроводжується веселощами і добротою. Крім того, звичай святкувати прихід нового року є в кожній відомій культурі. Саме з цієї причини багато людей прагнуть дізнатися способи, як святкують Новий рік в різних країнах світу.

Новий рік в Італії: викидаємо старі речі

Святкування Нового року у італійців починається 6 січня. В цей час прямо з вікон викидають різне начиння, давно втратила значення для господарів. Слід бути дуже обережним, гуляючи під вікнами мирних городян. На вас може запросто звалитися праска, столові прилади, набір інструментів і навіть різні меблі.

Для малюків це торжество - справжнє диво. За переказами, в новорічну ніч у кожен будинок заходить фея на ім'я Бефана і відкриває вхідні двері спеціальним золотим ключиком. Увійшовши до кімнати, де сплять діти, вона починає наповнювати подарунками спеціально приготовлені для цього панчохи. Якщо дитина погано вчилася і бешкетувала, то замість подарунків вона знайде в своїй панчосі щіпку золи або один вуглинку.


Венеція: Новий рік починається з поцілунку

Площа Святого Марка 31 грудня стає найромантичнішим місцем у Венеції. Саме тут з 2008 року проходить Марафон поцілунків. Романтичний флешмоб стартує з під звуки святкового феєрверку опівночі.

Румунія: в Новий рік розмовляють з тваринами

Румуни продовжують вірити в чудеса і святкове диво. Ще з середніх віків пішло повір'я про те, що напередодні Нового року тварини можуть розмовляти людською мовою. Тому фермери опівночі відправляються в хліви і загони, щоб послухати худобу. Якщо тварина заговорила, це означає, що майбутній рік принесе важкі випробування в сім'ю. Якщо в хліві стоїть тиша - це хороший знак, до добробуту в домі.




Створення карнавальних костюмів із геометричних фігур























Новорічна листівка


















Тема тижня: Таємниці космосу

Вивчаємо сонячну систему та її склад







Робота в групах
Порядок планет







































Комети — це тіла Сонячної системи,  що рухаються по витягнутих орбітах. При наближенні до Сонця комети утворять хвіст із газу та пилу, що іноді досягає в довжину мільйонів кілометрів. Назва "Комета" походить від давньогрецького слова "kometes" – довговолосий.


 Створюємо власну"комету" для гри "Скільки комет затягне "чорна діра"






















Де живе сонечко?


Робота в парах





















Тема тижня: Зима
Як зимують  тварини?













Допомога пернатим друзям!












































































У ранковому колі
"Зимуючі та перелітні птахи"
























































STEM проект "Велетні, які оточують нас"



























































 Тиждень 12: Пригоди крапельки
Чому треба берегти воду?




Ми - дослідники!


З"ясували, що вода - рідина, яка не має власної форми, вона набуває форму посудини, у яку її наливають. Вода безбарвна, без смаку і запаху!


















Навчальні фільми











Стіна слів


У ранковому колі
"Для чого потрібна вода?"



В гостях у газети "Колосочок" 
Робота з пазлами 


 Де живе вода?














Робота в парах
Відгадування загадок

 

















Подорожуємо разом з маленькою краплинкою!
























Робота в парах


















Тиждень 11: Мода
Робота в групах
Обрати одяг до відповідної пори року
















Захист робіт
















Ми - дизайнери та модельєри! 
Створення колажів "Здоровим бути модно!"


















Тиждень 10: Театр
Відповідно до Модельної навчальної програми 10 тиждень НУШ присвячено театру. Впродовж цього тижня  діти ознайомились з театром, дізналися  про історію його створення, а також зрозуміли, чому так важливо долучатися до прекрасного. За результатами тижня діти  продовжують й розвивають емоційну чутливість та творчі здібності, а також вивчають нові поняття, вдосконалюють вміння рахувати до 10, навчаються  інсценізувати казки тощо.
10 тиждень – один з найцікавіших. 



































Матеріали та вправи, які використовувалися та можна використати під час уроків.

Вправа-інтерв’ю «Що ти знаєш про театр?»

Діти об’єднуються у пари (самі або за допомогою вчителя) та беруть один в одного інтерв’ю. Серед оірєнтовних запитань:
  • Чи був ти колись у театрі?
  • На якому спектаклі?
  • Яка дія відбувалася у цьому спектаклі?
  • Що тобі сподобалося (або не сподобалося) у спектаклі?
  • Тобі сподобалися актори? Якщо ні, то чому?
  • А тобі сподобався сам театр?
  • Ти пішов би в театру ще раз?
  • На яку виставу ти хотів би потрапити?
  • Як ти гадаєш, а чому люди ходять в театру?
  • А чи знаєш ти, як виник театр?
  • Як ти гадаєш, хто відповідає за створення вистави?

Гра «Жести»

Запропонуйте учням сісти колом. Кожен гравець має вигадати свій жест, наприклад, можна почухати вухо, помахати рукою, поплескати в долоні тощо. Потім один з учнів показує свій жест і одразу­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ – іншого учасника. Той, чий жест показали, має повторити його сам та також показати чужий. І так по колу. Якщо хтось збився, він вибуває з гри. Гра продовжуються доти, поки не залишаться два переможці.

Гра «Відгадай героя»

Заздалегідь підготуйте картки якогось кольору (наприклад, блакитного) та одну зелену. Покладіть їх у коробку та запропонуйте учням по черзі витягнути картку. Той, хто витягне зелену, стає ведучим. Учень загадує будь-якого казкового персонажа та без слів показує його однокласникам. Завдання глядачів ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– відгадати, про якого героя йдеться. Той, хто відгадав першим, стає ведучим.

Вправа «Створи історію»

Діти дуже люблять вигадувати різні цікаві історії. Запропонуйте кожному з них вигадати власний сюжет про похід у театру та розказати його однокласникам. Історія не обов’язково має бути масштабною, достатньо кількох речень. Ви були з учнями в театрі? Ускладніть завдання та попросіть їх вигадати продовження вистави, наприклад, подумати над тим, як склалася історія героїв після завершення дії на сцені. А потім розіграйте цей сюжет.

Гра «Знайди своє місце»

Заздалегідь підготуйте картки з номерами та прикріпіть їх у довільному порядку на стільці. Потім роздайте дітям «квитки» з номерами їхніх місць. Але номери на квитках не мають бути очевидними: наприклад, номер 7 можна записати як 6+1, а номер 5 як 3+2. Попросіть учнів порахувати кількість місць та знайти власне.

Вправа «Театр тіней»

Запитайте у дітей, які види театру їм відомі та розкажіть про таке цікаве мистецьке явище як театр тіней. Запропонуйте учням подумати над тим, чи можна створити його у звичайних шкільних умовах і що для цього потрібно. Підкажіть та спрямуйте на правильний шлях, а потім запропонуйте пограти в театр тіней у класі. Про те, як створити театр тіней, ми писали у статті

Вправа «Скоромовки»

Запитайте в учнів, чи не хотіли би вони стати акторами, та поясніть їм, що для того, щоб досягти цієї мети, необхідно довго тренуватися, зокрема, навчитися правильно вимовляти звуки. І зробити це можна за допомогою скоромовок! Роздайте дітям аркуші зі скоромовками та запропонуйте разом потренуватися. Кожен по черзі буде вимовляти скоромовку, а коли зіб’ється, може обрати однокласника, який вимовить її за нього.
Приклади скоромовок:
Ой, збирала Маргаритка маргаритки на горі.
Розгубила маргаритки Маргаритка у дворі.
Ой, був собі коточок,
Украв собі клубочок
Та й сховався в куточок.
Кит кота по хвилях катав -
Кит у воді, кіт на киті.
Тигренятко з тигром-татом
Тренувалися стрибати.
Крокодил до крокодила
Припливав просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.

Вправа «Намалюй афішу»


Запропонуйте учням подумати над тим, яку саме виставу їм би хотілося відвідати. А що можна зробити для того, щоб й інші діти захотіли на неї піти? Правильно, намалювати гарну афішу, яка привертатиме увагу! Як це зробити? Об’єднайте дітей у декілька груп по п’ять осіб – разом вони мають намалювати афішу. При цьому важливо, щоб кожен учасник висловив свою думку та брав участь у створенні малюнка.











Який одяг обрати до театру?
Що варто брати на виставу?















Тиждень 9: Ігри
Наші улюблені іграшки


















У які ігри грали наші батьки?
Привітання


Старший встав — не лінувався.

Вказівний за ним піднявся —

Розбудив сусід його.

Той — свого, а той свого.

Встали вчасно вci брати —

На роботу треба йти.

(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: „Встали вчасно вci…” широко розставати nальцi).



Як раненько я встаю, (встати на пальчики, потягнутися)
то багато справ роблю: (розвести руками)
личенько своє умию, (миють лице)
вушка, носик, очка, шию. (миють вушка, очка, шию)
одягнуся, причешуся (нахилитися, причесатися)
і усім я посміхнуся. (посміхаємося)

















































Гра " Грім-ураган-землетрус"





Вправа "Моя думка"




 Створюємо казкового персонажа для сюжетної гри
























Правила дружби:
Вітання

Утворимо разом коло!
Скільки друзів – глянь навколо!
Руку дружби простягну,
З другом сварку не почну.
Будемо всі дружно грати

Правил гри не забувати.

Повторити лічилки:

Захотіли серед хати
Миші в піжмурки пограти.
Поховались по кутках…
Раптом – кіт до хати. Жах!..
Повтікали миші вмить!
Хто не втік, тому водить.
(автор – Людмила Савчук)

Раз і два — росла трава,
три, чотири — покосили,
     п’ять — на сонечку сушили,
          шість — в копичку поскладали,
сім — корівку годували,
вісім — молочко давала,
дев’ять — діток напувала,
  десять — привела телятко,
починаймо все спочатку.
Тиждень 8: Техніка, яка допомагає











































Наші юні винахідники!



























Придумай і сконструюй прилад, який зможе полегшити працю людини.






























Вправа "Струм"













Ґаджет (англ. gadget — пристрій) — як правило, цікава технічна новинка у вигляді електронного пристрою, або іншого засобу, що поєднує в собі високі технології і цілком реальне застосування.
Сьогодні ґаджетом можна вважати будь-який цифровий прилад, досить невеликий, щоб одягти на руку, покласти до кишені або підключити до КПК або смартфона. Поява і функціональний потенціал ґаджетів передбачені у творах кіберпанка.

Девайси що це таке?

Девайс, -а; м. (сущ.) [англ. device — прилад, пристрій — це пристрій, пристосування, яке використовується в багатьох областях, призначене для виконання приватної, спеціальної задачі. Самостійне пристрій не потребує додаткових підключень до інших пристроїв.
Девайси і гаджети в чому різниця?
Коли до пристрою або приладу використовувати слово гаджет, а коли девайс. Давайте ще раз розглянемо що таке девайс, але вже простими слова.
Девайс — самостійне, багатофункціональний пристрій працює від батареї або електромережі. Для роботи девайса не потрібні допоміжні пристрої.
Гаджет — допоміжний пристрій, що виконує одну або декілька примітивних функцій, для роботи якого може знадобитися додаткові пристрої.
Причиною підняття цього питання більшою мірою є «перехресний вогонь» деяких пристроїв. Як їх називати дивайсами або гаджетами. До таких пристроїв відносяться:
  • Комп’ютери;
  • ноутбуки;
  • планшети;
  • смартфони;
  • розумні годинник;
Ці та подібні прилади здатні привести людину до суперечливих висновків і змусити не вірно використовувати слова.

Як визначати девайс, а що гаджет?

То що я вам запропоную, допоможе вам не потрапляти в незручні ситуації. Як є правило в російській мові «що робити або що робить» так схоже можна використовувати і в нашому випадку лише трохи інакше.
Якщо електронний пристрій виконує одну дві функції це гаджет, це багатофункціональний девайс.
Задайте питання:
  1. «Що може робити комп’ютер, планшет, ноутбук?» Перелік відповідей може бути дуже великий. Це перший і основний ознака девайса.
  2. «Що можуть робити електронні годинники?» Якщо ваші годинник показую дату і час, можливо ще компас або секундомір і вони сучасні, тоді це гаджет. Якщо вони мають доступ до інтернету, мають GPS або підказують вам про ваш пульсом і серцебиттям, тоді це вже ставитися до девайсів.
Для роботи девайсів не потрібно інших пристроїв це ми вже з’ясували. А ось флешки, USB примочки, навушники самостійно працювати не можуть, їм потрібні девайси.

Висновок. Поняття гаджет і девайс настільки переплетені між собою і так перемішані в умах «дітей індиго», що я б не радив вам сперечатися з кимось про те що таке девайс або що таке гаджет. Не всім і не завжди можна і варто щось доводити. Головне, що ви знаєте відміну! 











Тиждень7: Ми -підприємливі








Хендмейдер — людина, яка займається рукодільством.







Привітання
Разом з сонечком встаємо ми.
На ранкову зустріч в школу поспішаємо.
Поділившись настроєм своїм,
Ми частинку серця друзям залишаємо.
            Другу руку простягни
І міцніше обніми,
            Подаруй йому тепло своїх долонь.
            З добрим ранком привітай,
Добра й щастя побажай.

            Щоб міцнішим стало наше дружне коло.


Доброго ранку!
Доброго дня!
Доброго вечора – нині, щодня!
Хай не псується годинник на вежі.
Хай буде все на земля, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.
Кожному дому я щастя бажаю.
Маку – цвітіння, житу – врожаю,
Небові – миру, голубу – неба.
Кожній дитині – всього що треба.
Хай усміхаються діти щодня.
Доброго ранку!

Доброго дня!
Які риси притаманні підприємливій людині?



Створення "Візуального словника"
Добро        чесність
                  чинність
                     зичливість
        дій
           дійка

Чи кожна людина може бути підприємливою? 
Наприклад:
 Д – обродійний
а -
н -
и -
л -
о -


 

 



  

Тиждень 6: Я і моя Батьківщина



















Ранкові зустрічі








(Діти стають у коло, спочатку дівчатка, а потім між ними хлопчики)
Доброго ранку,
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку,
Доброго дня!
Бажаєте ви,
І бажаю вам я!
Вітання у колі друзів

В цьому класі друзі всі ( плескаємо в долоні)
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми - одна сім'я.

В цьому класі друзі всі( клацання пальцями)
Я і ти, і ми, і ви.
Не лякайся, той , хто зліва
Не лякайся, той , хто справа.
Ми - одна сім'я.

В цьому класі друзі всі( плескання по грудях)
Я і ти, і ми, і ви.
Пожалій, того , хто зліва
Пожалій, того , хто справа.
Ми - одна сім'я.

В цьому класі друзі всі( плескання по колінах)
Я і ти, і ми, і ви.
Помирися з тим ,хто зліва
Помирися з тим, хто справа.
Ми - одна сім'я.

В цьому класі друзі всі( плескаємо в долоні)
Я і ти, і ми, і ви.
Усміхнись тому, хто зліва
Усміхнись тому,хто справа.
Ми - одна сім'я.
Руханка


Зараз проведемо рухливу вправу для наших пальчиків.
Пальчиками граємо, мову розвиваємо.
 Пальчики змучилися і всі полізли на драбинку.
Лізу,лізу на драбинку.
Лізу, лізу на хатинку.
І злізаю до землі,
 Мої пальці, мов щаблі.
Злізли і потрапили на гостинний двір.
Кого ми там зустріли.
А гусак гелгоче, ущипнути хоче.
Злякалися гусачка і пішли далі.
У нього такий гарний гребінець.
Носить півник співунець.
 На голівці гребінець.
Гребвнцем тим знає кожен причесатися не можна.
 У котика лапки. на лапках царапки.
Лапки м’якенькі.кігтики гостренькі.
Песик каже: « ГАВ-гав гав-гав»
Я вам «здраствуйте» -сказав.
Ми побігли на лужок і кого зустріли.
Я біжу,біжу по гаю.
Я метелика спіймаю,
 а метелик не схотів,
геть від мене полетів.
Будуємо дім.
А тепер збудуєм дім.
Добре буде жити в нім.
Подивилися у віконечко і опустили ручки.


Станьте в коло, любі друзі,
Потанцюймо ми по крузі.
А тепер всі разом  з вами
Так потупаєм ногами.

З вами я, сини та доньки
Ще поплескаю в долоньки.
Я люблю вас звеселяти,
Тож прошу ще й пострибати.

-Добрий день вам, діти!
- Добрий день.
- Добрий день вам, киці!
- Няв, няв, няв!
- Добрий день вам, мишки!
- Пі, пі, пі!
- Добрий день вам ….
(можна придумувати інші варіанти)

 Разом з сонечком встаємо ми.
На ранкову зустріч в школу поспішаємо.
Поділившись настроєм своїм,
Ми частинку серця друзям залишаємо.
            Другу руку простягни
І міцніше обніми,
            Подаруй йому тепло своїх долонь.
            З добрим ранком привітай,
Добра й щастя побажай.
            Щоб міцнішим стало наше дружне коло.

Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!

 Вушка прислухайтесь,
Очки – придивляйтесь,
Носик – глибше дихай,
Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,
Ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!


Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!


 Раз – берізка,
Два – гайочок,
Три – березовий листочок,
А чотири – рідний клас,
П’ять – добром вітає нас.
Шість – це вчителька рідненька,
Мила, люба, наче ненька.
Сім – це діточки усі,
Вісім – мами, татусі.
Дев’ять – рідна наша школа.
Десять – ми у дріжнім колі.
Добрий день! Добрий день!


Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!



 Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Сіли, встали, встали, сіли,
Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,
Нас до танцю припрошати.
Нумо, разом, нумо, всі
Потанцюймо по росі!


Візьмемося за руки
Та станемо у коло.
Радість та усмішки
Хай сяють навколо.

 У мене гарний настрій, дуже.
Посміхнись і ти, мій друже!

Зранку я чогось не в дусі,
Звеселіть, бо зажурюся!

  Дружно всі візьмемося за руки,
Веселіше стане всім.
Бо у класі всі ми друзі,
Сяють усмішки. Лунає сміх.


Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята
Усім: «Добрий день!»

Пташечка в небі
Співає пісень.
Ніби вітає усіх:
«Добрий день!»

Дзвоник видзвонює
Дзень! Дзень – дзелень!
Учні, школярики,
Всім: Добрий день!


Здрастуй, здрастуй, новий друже!
Кожен з нас тут не байдужий.
Станем всі – одна сім’я.
Будем друзі – ти і я!

  Привіт, привіт тобі, мій друже.
Я скучив за тобою дуже.
Не бачив цілі вихідні, -
Аж два таких предовгих дні!

Треба разом привітатись:
Добрий день. Добрий день.
Дружно й весело сказати:
Добрий день. Добрий день.
Вправо, вліво повернутись.
Добрий день. Добрий день.
Один одному всміхнутись.
Добрий день. Добрий день.
Як вас, друзі, всіх багато
Синьооких і чорнявих,
Карооких і білявих,
І високих, і низеньких,
І товстеньких, і худеньких…
Всіх вас рада привітати
І найкраще побажати.
Добрий день!

Промінь падає в долоні –
Другу посміхнись.
Очі у небес бездонні –
За руки візьмись.
Шелестить над нами листя –
Весело стрибай.
Хвиля мружиться іскристо –
Тож і ти моргай!

Вже метелик не сумує –
З радістю танцюй.
Квіти хтось комусь дарує –
Тож і ти даруй.
На поляні гриб-грибочок –
В кошик поклади.
А на річці є місточок –
Швидше перейди.

Заховалася суничка –
Нахились мерщій.
Вітер вже лоскоче личко –
Ти його закрий.
В небо пташечка злетіла –
Спробуй полети.
Десь за лісом сонце сіло –
Тож сідай і ти.

Задощила раптом хмарка –
Руки підставляй.
Потім знову стало жарко –
Голову сховай.
Ось таке воно, це літо –
В небо задивись.
Пісня лине понад світом –
Другу посміхнись!

  Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.

Тому, хто біля тебе руку дай, руку дай.
Тому хто біля тебе посміхнись, посміхнись.
Незалежно від зросту і кольору очей,
Ти люби усіх, роби усім добро!

Того, хто біля тебе обніми, обніми,
Того, хто біля тебе пожалій, пожалій.
Незалежно від зросту і кольору очей,
Ти люби усіх, роби усім добро.

Станем дружно всі у коло.
Тихо ходимо навколо.
Вгору тягнемось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок-цок.
Та й почнемо наш урок.

 Доброго ранку!
Доброго дня!
Доброго вечора – нині, щодня!
Хай не псується годинник на вежі.
Хай буде все на земля, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.
Кожному дому я щастя бажаю.
Маку – цвітіння, житу – врожаю,
Небові – миру, голубу – неба.
Кожній дитині – всього що треба.
Хай усміхаються діти щодня.
Доброго ранку!
Доброго дня!

  Від серця до серця
Лунають вітання.
Прийми найщиріші мої побажання:
Щоб ти був старанний,
Щоб ти був завзятий,
Веселий, щасливий,
Здоровий, багатий.

Тільки сонечко зійде,
Зазирне в вікно світанок,
До вікна ми підійдем
І промовим: «Добрий ранок!»
Доброго дня вам, любі малята,
Хлопчики милі мої і дівчата.
Щирою посмішкою я вас вітаю,
Доброго настрою на весь день бажаю.
Хай на милих ваших личках
Привітні розцвітуть усмішки.
Вліво, вправо поверніться
І сусідам посміхніться.
За руки один одного візьмем –
І дружно привітаємось –
Добрий день!


Мирилки
Подивися просто в очі;

Я сваритися не хочу.

Я образить не хотів,

Ненароком зачепив.

Просто в очі подивись

І зі мною подружись.


* * *

Мир-миром!

Пироги з сиром,

Варенички в маслі,

Ми дружечки красні —

Помирімося!


* * *

Мізин-мізин-мізинець -

Помирив нас, молодець!


* * *

Дай скоріш мізинчик свій,

Зачепи його за мій.

Мізин-мізин-мізинець -

Помирив нас, молодець!


* * *

Озирнися навкруги:

Дружать в річки береги,

Вітерець голубить квіти,

Бавляться довкола діти.

Годі сердитись!

Покладемо сварці край.

Бачиш - іграшки сумують,
Навіть фарби не малюють...
Помиримося швиденько,
Буде знову веселенько.


* * *

Битися - не билися,

Трохи посварилися,

Потім посміялися,

Друзями зосталися.